CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, 29 December 2011

ntah~~

sedih~~sedih~~~sedih

Monday, 26 December 2011

cinta~~~

apa itu cinta?????????hohoho....apa mkna sbnr cinta??????hohoho ak pelik dgn diri ak ni...ak rsa bhagia smcm je ble ak dekat dgn sorang mamat ni....tp ble mamat  2 senyap ak jd resah..hohoho..ape da jd ngn ak ni...tp lebih bek diam kn sje hal ini drpd memberitahu...cinta dlm diam...itu je yg mmpu ak lakukan...kerna diriku xlyk untk bsamanya....so ak hnya bserah dan bertawakal je pada Allah...pasti ada jodoh yg akn dtemukan utk ak suatu hr nnt....cuma lmbt atau cpt shja....

Sunday, 25 December 2011

hehehehe kali ni bru brjaya..yahooo!!!!

durian oh durian~~~


rse rindu plak nk blik umah..hehehe mak ak ckp musim durian da berlalu..tp sib bek la ak dpt gak merasa mkn durian utk kali ni...hehehehe...kt bwh ni ada serba sdikit drian kt umah ak...hehehehe..amik la kalo nk...wakakaka



apa pn xboley~~~soley2

hehehe ri ni nk mulakan dgn senyuman...ak xtau nape smlm ak sgt2 touching....hohoho....ak nk minx maaf kt member2 ak sbb ttbe wt muke yg cmey kt depa..ahaks...guro je...kikiki..smlm ak pn xtau npe ak tlebih ngade2 plak...hohoho skrg ni ak pn da makin xknl dgn diri ak...ak cpt sgt touching nye...mungkin sbb ak ni syik dbelenggu mslh je...dan mungkin sbb ak ni tlalu memikirkan yang ak ni xlyk berada di sini....smpi kdg2 ak tpikir nape lah diri ak ni dtimpa mslh je....tp skrg ak sdr mgkin 2 semua dugaan dr Allah utk hamba Nya yang kian lalai dengan keasyikan dunia...hohoho...ak sndiri sllu ckp hidup ni kalo ada suka pasti di susuli dgn kedukaan....tp msa nk lalui kedukaan 2 mmg la perit cket....tp xpe itu semua mgajar kte erti khdupan dan 2 semua mgajar erti kmatangan...hehehe anywayy...sory yg teramat sgt to my roomate and my gengzzzzzz..... love u all...jauh dsudut hati ak...ak syg korang...nmpk je ak mcm ni..tp kome2 le teman gelak tawa dan tika ak ksedihan...hohoho...(^_^)

janji

hari ini ak telah mungkiri 1 janji....maafkn ak...ak xbmksud nk mungkiri jnji~~~

ak dan jiwa ak

ak ni nmpk je gns tp hati ak ni xsganas luaran ak;...nmpk je ak senyum tp dlm hti ak....hdup ak selalu di belenggu kedukaan....mslh demi mslh dtg melanda dr hri demi hri...ak cuba wt yg tbaik tp ak bkn yg trbaik dr sgala2nya....

aku, aku, aku, dan aku,

mengapa ak sllu di tkdirkan dalm keadaan yg sentiasa dibelenggu rsa ksediha...knpa ak???ak xdpt nk puaskn hti semua org...ak xsebaik itu,,,ak tau ak ni hnya insan yang tpinggir bak bangkai yg xbnyawa...nmun ak pnya hati dan jiwa yg sngt rapuh.....sgala yg ak buat semuanya di iktiraf sbg ksalahan...apa yg ak hrus buat untuk mgelak kesalahan"???

Saturday, 24 December 2011

gagal bkn beerti tidak brjaya~~~~

Kata-Kata Inspirasi Selepas Mengalami Sesuatu Kegagalan
  • Manusia yang berjaya akan memperolehi keuntungan daripada kesilapannya, dan mencuba lagi dengan cara yang lain.
  • Kegagalan bermakna bahawa anda belum berjaya lagi.
  • Ingatlah bahawa anda boleh gagal dalam apa sahaja dalam hidup asalkan tidak menjadi seorang yang gagal.
  • Kegagalan bukan bermakna anda tidak mencapai apa-apa.Ia bermakna anda telah mempelajari sesuatu.
  • Wang bukanlah segala-galanya, namun ia pasti menjadi penghubung dengan anak-anak anda.
  • Ramai orang yang masih bergantung kepada kerja-kerja yang bergaji rendah kerana mereka takut gagal jika mencuba kerja lain.
  • Kesilapan adalah bukti bahawa seseorang itu telah mencuba membuat sesuatu perkara atau pekerjaan.
  • Kesilapan mengajar kita tentang apa yang perlu kita pelajari selepas itu.
  • Apa yang anda pelajari selepas kegagalan sahaja yang dikira.Kegagalan itu sendiri tidak dikira.
  • Anda tidak gagal.Anda hanya menemui cara yang tidak berkesan.
  • Kesilapan adalah realiti kehidupan.yang penting adalah tindakbalas terhadap kesilapan itu.
  • Jika anda inginkan sebuah tempat di matahari,bersedialah untuk terbakar.
  • Anda tidak harus berkata KENAPA SAYA? Anda seharusnya bersyukur kerana ANDA telah dipilih.
  • Malah kesilapan pun mungkin menjadi perkara penting bagi menjamin kejayaan yang bernilai.
  • Sekiranya anda mahu mengambil seorang pekerja,pastikan dia pernah gagal sebelumnya.
  • Kegagalan bukan bermakna anda tidak berusaha bersungguh-sungguh.Kegagagalan itu hanya bermakna anda perlu mengambil masa yang lebih lama untuk berjaya.
  • Sekiranya kita bersaing dengan diri kita sendiri dan kita mengalami kegagalan, siapakah yang menang?Fikirkanlah!.
  • "Lulus" dan "Gagal" adalah cara lama mengkategorikan seseeorang.Cara baru ialah "pengetahuan" dan"Kejahilan".
  • Jangan takut dan segan untuk setiap tindakan yang anda lakukan.Seluruh kehidupan adalah satu ujian.
  • Mungkin tiada kegagalan bagi orang yang terus berjuang.
  • Ramai orang mencari tempat yang selamat,tetapi akhirnya tersangkut!
  • Impian yang tidak terlaksana adalah impian yang terpenjara oleh musuh nombor satu-iaitu takut GAGAL!!
  • Tiada siapa yang berha mengecap anda sebagai orang yang gagal,kecuali diri anda sendiri.
  • Sekiranya anda menemui sebuah laluan tanpa halangan, ia mungkin tidak membawa anda ke mana-mana.
  • Kesialpan-kesilapan memberitahu kita tentang apa yang perlu kita pelajari.
  • Apabila anda telah sampai ke penghujung tali......dan tiada lagi simpulan untuk bergantung......lompatlah ke tali yang lain.
  • Kegagalan hanyalah satu peluang untuk anda mencuba lagi untuk berjaya!!.
  • Orang yang kurang berani untuk memulakan sesuatu, sebenarnya telah tewas!!.
  • Kita tidak mungkin dapat mempelajari sesuatu perkara kecuali kita bersedia untuk gagal terlebih dahulu.
  • Cara yang terbaik untuk belajar untuk menjadi pemenang ialah belajar daripada orang-orang yang pernah kalah atau tewas dalam sesuatu pertandingan,perbuatan atau sebagainya.
  • Kegagalan dalam hidup adalah menjadi seorang yang tidak belajar daripada kegagalannya itu.
  • Sekali gagal, tidak bermakna anda telah tewas,.....anda hanya tewas apabila anda telah berputus-asa.
  • Hanya orang yang berani GAGAL DENGAN TERUK mempunyai harapan untuk BERJAYA DENGAN HEBAT sekiranya dia mempelajari sesuatu daripada kegagalannya itu.
  • Kesilapan adalah sebahagian daripada hutang yang perlu dilangsaikan sepanjang hayat.
  • Hadiah paling berharga hanya diberikan kepada orang yang menemui kegagalan tetapi dia tidak pernah berundur atau merungut atau berputus-asa.
  • Setiap orang mempunyai keazaman yang kukuh untuk mencapai matlamat sehingga mampu mengenepikan kegagalan dalam usaha tersebut.
  • Orang yang kalah membayangkan hukuman bagi kegagalan.Orang yang menang membayangkan ganjaran bagi setiap kejayaan.
  • Terseradung bukannya terjatuh.
  • Sekiranya anak-anak diasuh untuk takut mencuba sesuatu yang baru kerana takutkan kegagalan,mereka tidak akan menjadi orang berani kelak.
  • Dalam percubaan-percubaan yang hebat, adalah dianggap cemerlang meskipun gagal.
  • Jika pada awalnya anda tidak berjaya,cubalah cari kembali arah haluan yang pernah anda lemparkan ke dalam tong sampah.
  • Apabila anda kaya,fikirkanlah saat-saat anda pernah miskin dahulu.
  • Kita memerlukan kegelapan untuk melihat bintang.
  • Hidup adalah satu kesilapan yang berterusan di mana kita belajar untuk menjadi sempurna.
  • Salah satu kesilapan besar yang boleh kita lakukan dalam hidup ini adalah sentiasa takut untuk melakukan kesilapan.
  • Jangan berputus-asa kerana biasanya anak kunci terakhirlah yang dapat membuka kumci.
  • Sekiranya anda mengalami kegagalan lebih awal,kegagalan berikutnya kurang terasa pedih.
  • Kesilapan demi kesilapan membawa seseoarang menemui kebenaran hakiki.
  • Perkara paling penting apabila berhadapan dengan keadaan yang kurang menyenangkan adalah dengan memberikan perhatian terhadap apa yang perlu dibuat selepas ini,bukannya mencari-cari-apa silapnya.
  • Kesulitan menyerlahkan sifat sebenar manusia.
  • Pada pendangan saya,sekiranya anda mahukan pelangi, kenalah hujan dahulu.
  • Saya boleh menerima kegagalan kerana setiap orang gagal dalam sesetengah perkara.tetapi saya tidak boleh menerima orang yang tidak berani mencuba.
  • Anda bukannya gagal.Anda hanya tidak tahu beberapa perkara lagi.
  • Satu kesalahan tidak akan menjadi kesilapan sehinggalah anda membetulkannya.
  • Kegagalan tidak menjadikan anda seorang yang gagal sekiranya anda tidak berputus-asa untuk mencuba lagi.
  • Saya tidak membahagikan dunia kepada yang lemah dan gagah,atau yang berjaya dan gagal,juga bukan di antara yang boleh melakukan sesuatu atau sebaliknya.Saya membahagikan dunia kepada mereka yang belajar dan tidak belajar.
  • Perasaan takut untuk melakukan kesilapan menghalang seseorang daripada mengesani potensi diri atau merasakan kehebatan dalam diri sendiri.
  • Setiap kegagalan adalah suatu pengajaran yang mendorong seseorang untuk mencuba pendekatan baru yang tidak pernah dicuba sebelum ini.
  • Jangan katakan kegagalan itu kesilapan.Katakan kegagalan itu adalah pengajaran.
  • Anda tidak akan mengetahu tentang diri sendiri menerusi kejayaan.Anda mengetahuinya menerusi kegagalan dan kesilapan.
  • Janganlah takut untuk mengakui kesilapan.Ia samalah seperti mengatakan bahawa anda lebih bijak pada hari ini berbanding dengan semalam.
  • Kegagalan bukan bermakna anda seorang yang bodoh mencuba.Ia bermakna anda mempunyai keberanian untuk melihat apa yang tidak boleh dilakukan.

sukar~~~

sedih, gembira, suka, duka mengelilingi hdup teman...hohoho...hohoho ble ckp psal hati mmg sukar utk dtfsir...ktbhan dlm hti amat pnting dlm mnerima sgala cobaan....kjp rse suka tp ble dfkirkn blik...lyak kaj ak...ak  sdr diri ak...ak thenti dr mengharapkan sesuatu yg xpasti...hohoho....sedih pn ade tp apakan daya itu lah dinamakan hdup...hidup ni kadgkala indah kdgkala disaluti dgn kesedihan...ak sdr diri ak...hohohoho...ak rse cm ak bsalah sbb mrosakkan hbungan seseorang....sgt2 rsa bsalah...andai ak pnyebabnya...hohoho maafkan ak dan ak akan trus pdm hrapan ak...(*_*)

Wednesday, 21 December 2011

saat2 yg mlemaskan sudah smkin reda hri demi hari...~~~~

sem ni ak rse sem yg pling3 byk tugasan tp xpe 2 tgujwb kte sbgai bljr..anyway keje2 2 sume da hmpir selesaii...rse lega yg teramat sgt...hohoho....akan ku gagahi demi sgulung ijzah dan demi memberi kbhgiaan kepada abah dan mak ak.....ape yg pnting bg ak nk lihat kgmbiraan mak dan abah ak...hehehe smile alwaysss~~~~

Tuesday, 20 December 2011

ajari ku ~~~~ku

hmm....saya bru bljr wt blog....meh2 tlong sya...kpd kamoo2 sume ajari lah saya dlm mncri erti keretian blog....hehehehe